Jesteś tutaj: edukacjabezbarier.pl > Nauczyciele i metody nauczania > CZYJA TO WINA?
Post Icon

CZYJA TO WINA?

Nauczyciele i uczniowie mają całkiem odrębne wytłumaczenia niskiego poziomu wiedzy i niechęci do nauki. CZYJA TO WINA? Uczniowie skarżą się na zbyt dużą ilość materiału, której nie byli w stanie przyswoić, ich wychowawcy stawiają na lenistwo i brak zaangażowania. Obie grupy mają trochę racji.
Po pierwsze podstawa programowa jest zdecydowanie przeładowana, często mnóstwem zbędnych informacji. Dzieci muszą nauczyć się jak najwięcej, w jak najkrótszym czasie. Zaczynają gubić się więc w przerabianym materiale, zwłaszcza że muszą pamiętać jednocześnie dane z różnych dziedzin. CZYJA TO WINA? Nauczyciele też mają rację. Dziś komputer wygrywa walkę z książką, a gra z notatką w podręczniku. Młodzi ludzie żyją szybko, aktywnie, odrzucają stare szkolne metody, bowiem pasjonuje ich technologia i nowoczesność. Ponadto lekcje bardzo często prowadzone są w nużący, oklepany sposób. To właśnie stąd bierze się brak zapału do zdobywania wiedzy. CZYJA TO WINA? Wprowadzenie ciekawych, inspirujących lekcji bardzo dobrze wpłynęłoby na edukację nowego pokolenia. Źródło: http://stud-tour.edu.pl/

Zostaw odpowiedź

Musisz być zalogowany żeby komentować.